24 მარტი 2020

კორონავირუსი (COVID-19)

ყველა ლაპარაკობს კორონავირუსის დაავადებაზე (COVID-19) და სადაც გაიხედავ, ყველგან ხვდები ინფორმაციას ვირუსზე და თავდაცვის საშუალებებზე. ფაქტების ცოდნა უმნიშვნელოვანესია იმისთვის, რომ იყოთ სათანადოდ მომზადებული და დაიცვათ თავი და თქვენი ახლობლები. სამწუხაროდ, შეხვდებით ძალიან ბევრ არასწორ ინფორმაციასაც. ჯანმრთელობის კრიზისული მდგომარეობის დროს…, მონაცემთა მონიტორინგი რეალურ დროში, მრავალინდიკატორული კლასტერული კვლევის დამატება ღასან ხალილი საქართველოში სკოლების გახსნის საჭიროების შესახებ ღასან ხალილი ორსულთათვის ონლაინ კონსულტაციების შესახებ საუბრობს იუნისფემა დაუცველ ოჯახებს პირველადი საჭიროების ნივთები დაურიგა ღასან ხალილი COVID-19-ის პერიოდში სტრესის მართვის შესახებ ღასან ხალილის ვიდეო-მიმართვა ახალგაზრდებს COVID-19-თან…
23 მარტი 2020

როგორ ესაუბროს მასწავლებელი მოსწავლეებს კორონავირუსის დაავადების (COVID-19) შესახებ

მთელ მსოფლიოში  ადამიანები იღებენ ზომებს კორონავირუსის დაავადებისგან (COVID-19) თავის, ოჯახის წევრების, ახლობლებისა და საზოგადოების დასაცავად. ასევე მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვებმა შესძლონ სწავლის გაგრძელება სასიამოვნო, პატივისცემით განმსჭვალულ, ინკლუზიურ და მხარდაჭერით სავსე გარემოში. ამაში სკოლასა და მასწავლებლებს გადამწყვეტი როლი აქვთ. COVID-19-…, სკოლამდელი,   ყურადღება გაამახვილეთ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებულ სწორი ქცევის ასპექტებზე, როგორიცაა სახეზე იდაყვის აფარება დახველების ან დაცემინების დროს და ხელების დაბანა. მეტი ინფორმაცია, თუ როგორ ავირიდოთ ინფიცირების რისკი, მოცემულია კორონავირუსი (COVID-19): რა უნდა იცოდნენ მშობლებმა აქ . ერთ-ერთი საუკეთესო გზა ბავშვების დასაცავად კორონავირუსისგან და სხვა…, დაწყებითი სკოლა,   მოუსმინეთ, რა აწუხებთ ბავშვებს და ასაკთან შესაფერისი ფორმით უპასუხეთ მათ შეკითხვებს; არ გადატვირთოთ ძალიან ბევრი ინფორმაციით. ეცადეთ, გამოხატონ და გაგიზიარონ თავიანთი გრძნობები. იმსჯელეთ სხვადასხვა შეგრძნებებზე, რასაც შეიძლება, რომ ისინი განიცდიდნენ და აუხსენით, რომ ეს არის ნორმალური რეაქციები ასეთ სპეციფიკურ სიტუაციაში. ხაზი გაუსვით, რომ…, საშუალო სკოლის დაბალ კლასებში,   მოუსმინეთ, რაზე შფოთავენ ბავშვები და უპასუხეთ მათ შეკითხვებს. ხაზი გაუსვით, რომ ბავშვებს ძალიან ბევრის გაკეთება შეუძლიათ როგორც საკუთარი თავის, ასევე სხვების უსაფრთხოებისთვის. მაგალითად, გააცანით სოციალური დისტანციის კონცეფცია და ყურადღება გაამახვილეთ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სწორი ქცევის ასპექტებზე, როგორიცაა იდაყვის აფარება სახეზე…, საშუალო სკოლის მაღალ კლასებში,   მოუსმინეთ, რაზე შფოთავენ ბავშვები და უპასუხეთ მათ შეკითხვებს. ხაზი გაუსვით, რომ ბავშვებს ძალიან ბევრის გაკეთება შეუძლიათ როგორც საკუთარი თავის, ასევე სხვების უსაფრთხოებისთვის. მაგალითად, გააცანით სოციალური დისტანციის კონცეფცია და ყურადღება გაამახვილეთ ჯანმრთელობასთან დაკავშირებული სწორი ქცევის ასპექტებზე, როგორიცაა იდაყვის აფარება სახეზე…
28 ნოემბერი 2019

საქართველოში მრავალინდიკატორული კლასტერული კვლევის (MICS) ძირითადი მიგნებები

MICS-ი გაეროს ბავშვთა ფონდის მიერ შემუშავებული და მისი მხარდაჭერით ჩატარებული შინამეურნეობების ერთ-ერთი ყველაზე დიდი საერთაშორისო კვლევაა მსოფლიოში. კვლევა ფარავს ძირითად ინდიკატორებს, რომლებიც გამოიყენება შინამეურნეობების, განსაკუთრებით კი ბავშვების და ქალების მდგომარეობის შესაფასებლად. საქართველოში MICS-ი 180-ზე მეტ ინდიკატორს ფარავს. მასში 14…, ნახეთ კვლევის სრული ვერსია, იხილეთ კვლევის ძირითადი მიგნებები სხვადასხვა საკითხებზე,   # სახელი ჩამოსატვირთი ბმული 1. adolescents_ge.pdf მოზარდები adolescents_ge.pdf გადმოწერა 2. child_discipline_ge.pdf ბავშვის აღზრდა child_discipline_ge.pdf გადმოწერა 3. child_functioning_ge.pdf ბავშვის ფუნქციონირება child_functioning_ge.pdf გადმოწერა 4. child_health_ge.pdf ბავშვთა ჯანმრთელობა და მოვლა ავადმყოფობის დროს child_health_ge.pdf…, რეგიონული პროფილები, მრავალინდიკატორული კლასტერული კვლევის მონაცემები რეგიონების (თბილისი, აჭარა, გურია, იმერეთი, რაჭა-ლეჩხუმი და ქვემო სვანეთი, კახეთი, მცხეთა-მთიანეთი, სამეგრელო-ზემო სვანეთი, სამცხე ჯავახეთი, ქვემო ქართლი, შიდა ქართლი) მიხედვით, ასევე მონაცემები იძულებით  ადგილნაცვალ პირთა სტატუსის და ეთნიკური წარმომავლობის,  მიხედვით. pdf, მონაცემთა მონიტორინგი რეალურ დროში (MICS+) - ანგარიშები