شیوه‌نامه مراکز سلامت و توانمندسازی دختران نوجوان مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت

06 می 2024
ADAP
UNICEF Iran

دختران نوجوان ۱۰ الی ۱۹ ساله که در برنامه‌های سلامت و توانمندسازی تحت حمایت یونیسف مشارکت دارند، از بهبود چشمگیر در کیفیت خدمات ارائه شده بهره‌مند خواهند شد. این تغییرات در یک کارگاه مشورتی برای بازبینی و اصلاح پروتکل‌های (شیوه‌نامه) این مراکز تدوین شده است. هدف از این کار، اطمینان از دستیابی این نوجوانان به خدمات کارآمد و با کیفیت بالا است. 

پروتکل‌ها شامل طیف گسترده‌ای از رویه‌ها و اقداماتی است که بر اساس آن در دو «مرکز سلامت و توانمندسازی نوجوانان (مسرت)» در مشهد و کرمانشاه خدماتی مانند سبک زندگی سالم، حمایت‌های سلامت روان،‌ مهارت‌های اجتماعی و زندگی، افزایش مشارکت معنادار، پیشگیری از مصرف مواد، آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر، و نیز افزایش تاب‌آوری و خودمراقبتی ارائه می‌شود. 

در این کارگاه شرکت کنندگان از یونیسف، ستاد مبارزه با مواد مخدر، شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی و استانداری کرمانشاه به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت، در کنار نمایندگان دختران نوجوان و نیز کارشناسان فنی سمن‌های محلی ارائه دهنده خدمات به بحث درباره پروتکل‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های موجود پرداختند. 

تا کنون، ۲هزار۹۰۰ دختر نوجوان از حمایت‌های سلامت و توانمندسازی در این دو مرکز که با همکاری یونیسف و ستاد مبارزه با مواد مخدر تاسیس شده، بهره برده‌اند. در گام بعدی، پروتکل‌های بازنگری شده، نهایی خواهد شد و پس از تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دو استان کرمانشاه و خراسان رضوی برای اجرا به این دو مرکز ابلاغ خواهد شد. 

تماس با ما

مهدی سیاری
کارشناس ارتباطات
یونیسف
تلفن: 02122594994
تلفن: 09103252806

یونیسف تنها نهاد سازمان ملل متحد برای بهبود زندگی و رفاه کودکان در سراسر جهان است. با همراهی و همکاری با طیف وسیعی از شرکای کاری، یونیسف در ۱۹۰ کشور و نقطه از جهان برای کودکان فعالیت دارد تا به تعهداتش برای همه کودکان، به ویژه آسیب پذیرترین آنها، جامه عمل بپوشاند.

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های یونیسف از وب سایت www.unicef.org دیدن فرمایید.