ایران با حمایت یونیسف ۵۶۴هزار دوز واکسن‌ پنوموکوک دریافت کرد

17 مارس 2024
Pneumococcal Conjugate Vaccine
UNICEF

 به منظور حمایت از ورود واکسن پنوموکوک (PCV) به برنامه کشوری ایمن‌سازی کودکان در ایران، یونیسف از ارسال ۵۶۴ هزار دوز واکسن PCV جهت پیشگیری از عفونت‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از پنوموکوک در میان کودکان  کشور حمایت کرد.  

این اولین محموله ارسالی واکسن پنوموکوک به ایران است که با استفاده از منابع مالی باقی‌مانده کشور از تهیه واکسن‌های کووید -۱۹ و با همکاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، از طریق کانال های ارسال یونیسف تحویل داده شد. این محموله  وارد شده از کشور هند، روز یکشنبه ۲۷ اسفند ماه از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران وارد کشور شد. 

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قصد دارد تا دو واکسن تازه را در برنامه ملی ایمنی‌سازی کودکان معرفی کند: یکی واکسن پنوموکوک و دیگری واکسن روتا ویروس. یونیسف در معرفی و تحویل این دو واکسن جدید که از دو عفونت و مرگ و میر در کودکان پیشگیری خواهد کرد، وزارت بهداشت را حمایت خواهد کرد. 

دکتر رابین ناندی، نماینده یونیسف در ایران، اظهار داشت: "این گام اول در معرفی دو واکسن ضروری است که پیش‌تر جایی در برنامه ایمنی‌سازی کودکان کشور نداشته و به درمان عفونت های ریوی و اسهال، دو بیماری مهمی که در کودکان مشاهده می‌شود، می‌پردازد. یونیسف مفتخر است که در همکاری با شرکای کلیدی مانند سازمان بهداشت جهانی و دبیرخانه  ائتلاف واکسن(GAVI)، نقشی در معرفی این واکسن‌ها دارد."  

تماس با ما

بهاره یگانه فر
کارشناس ارتباطات
یونیسف
تلفن: 02122594994

طیف وسیعی از شرکای کاری، یونیسف در ۱۹۰ کشور و نقطه از جهان برای کودکان فعالیت دارد تا به تعهداتش برای همه کودکان، به ویژه آسیب پذیرترین آنها، جامه عمل بپوشاند. 

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های یونیسف از وب سایت www.unicef.org دیدن فرمایید.