کودکان و مادران‌ از فضای دوستدار کودک در مهمانشهر پناهندگان فریمان بهره‌مند شدند

27 آوریل 2023
CFS
UNICEF Iran

کودکان با خوشحالی با اسباب‌بازی‌های جدید خود بازی می‌کنند و صدای خنده‌های شاد آنها در راهرو شنیده می‌شود. بعضی کودکان از سرسره بالا می‌روند، برخی دیگر در استخر توپ بازی و تعدادی نیز تاب‌بازی می‌کنند. در بخش دیگری از اتاق، یک مادر کودکش را پس از شیردهی در گهواره می‌گذارد. این مکان یک فضای دوستدار کودک  است که با حمایت یونیسف ایجاد شده و بیش از ۸۰ مادر و کودکان خردسالشان در مهمانشهر فریمان در استان خراسان رضوی از آن استفاده می‌کنند.

این اتاق با اسباب‌بازی،‌ صندلی‌ و میزهای کودک و همچنین یخچال تجهیز گشته و تبدیل به یک اتاق بازی شده تا وقتی مادران به کودکانشان شیر می‌دهند،‌ دیگر فرزندان‌شان با دوستان خود بازی کرده و اوقات خود را با شادی سپری کنند.

یونیسف در همکاری مشترک با اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و سازمان ریلیف ‌اینترنشنال، از تاسیس این فضای دوستدار کودک در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ حمایت کرد تا فضایی ایمن و خصوصی برای شیردهی مادران ایجاد شود.

تغذیه با شیر مادر، یک منبع غذایی ایمن، مغذی و قابل دسترسی برای کودکان و نوزادان را تضمین می‌کند. این امر همچنین یک خط دفاعی قوی را در برابر بیماری‌ها و انواع سوءتغذیه در دوران کودکی فراهم می‌آورد. تغذیه با شیر مادر همچنین به عنوان اولین واکسن از کودکان در برابر انواع بیماری‌های دوران کودکی محافظت می‌کند. با این حال، فشار عاطفی، خستگی جسمانی، نبود فضا و حریم خصوصی و همچنین وضعیت بد بهداشتی مادران در زمان بروز بحران‌ها،‌ شامل بحران پناهندگی،  می تواند کودکان را از مزایای تغذیه با شیر مادر محروم کرده و از رشد کافی بازدارد.

تماس با ما

بهاره یگانه فر
کارشناس ارتباطات
یونیسف
تلفن: 02122594994

یونیسف تنها نهاد سازمان ملل متحد برای بهبود زندگی و رفاه کودکان در سراسر جهان است. با همراهی و همکاری با طیف وسیعی از شرکای کاری، یونیسف در ۱۹۰ کشور و نقطه از جهان برای کودکان فعالیت دارد تا به تعهداتش برای همه کودکان، به ویژه آسیب پذیرترین آنها، جامه عمل بپوشاند. 

برای اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های یونیسف از وب سایت www.unicef.org دیدن فرمایید.